Početna Motorsport Formula 1 najavljuje historijske promjene: Šta očekivati u 2026. godini?

Formula 1 najavljuje historijske promjene: Šta očekivati u 2026. godini?

Formula 1 će 2026. godine ući u potpuno novu eru, s promjenama koje daleko nadilaze kozmetičke prilagodbe – radi se o suštinskom preoblikovanju sporta.

Tri su glavna segmenta na koji su usmjerene ove promjene: pogonske jedinice, šasija i aerodinamika.

Cilj novih pravila je postizanje veće agilnosti, lakšeg tereta i omogućavanje intenzivnije borbe bolida na stazi – upravo ono što fanovi već dugo priželjkuju.

Najveća transformacija dogodit će se u odjelu motora – električna energija iz baterija povećat će se tri puta.

Pogonske jedinice biće značajno pojednostavljene jer će MGU-H komponenta biti uklonjena, a fokus će se prebaciti na MGU-K komponente uz dodatnu podršku baterija.

Svi bolidi će koristiti gorivo koje je 100% održivo, što predstavlja veliki korak ka zelenijem motosportu.

Među inovacijama je i ‘Manual Override Mode’, sistem koji će olakšati preticanje privremenim povećanjem snage.

Energija koja se regeneriše prilikom kočenja biće znatno povećana, od dosadašnjih 4 MJ na 8.5 MJ po krugu.

Nova pravila izazvala su interes vodećih svjetskih imena. Mercedes i Ferrari ostaju, dok će Red Bull, prvi put, razvijati sopstvenu pogonsku jedinicu u saradnji sa Fordom.

Renault, s brendom Alpine, prestaje s proizvodnjom vlastitih motora i prelazi na Mercedesove pogonske jedinice.

Honda se vraća u F1 u partnerstvu s Aston Martinom, a Audi ulazi kao proizvođač preuzimanjem tima Sauber.

Nova se ekipa pridružuje gridu – to je Cadillac, koji će u početku koristiti Ferrarijeve motore, ali planira razvijati svoje pogonske jedinice do 2029. godine.

Što se tiče šasije, mnoge promjene bit će provedene s ciljem smanjenja dimenzija i težine bolida.

Maksimalna međuosovinska dužina će se smanjiti s 3600 mm na 3400 mm, dok će širina biti smanjena s 2000 mm na 1900 mm.

Minimalna težina bolida bit će umanjena za 30 kg, pa će iznositi 768 kg.

Downforce će se smanjiti za 30%, dok će otpor zraka pasti za 55%.

Felge od 18 inča ostaju, ali prednje gume će biti uže za 25 mm, a zadnje za 30 mm.

Aerodinamičke novosti uključuju i uvođenje aktivne aerodinamike – evolucija trenutnog DRS sistema. Vozači će moći aktivno mijenjati postavke krila prelaskom u ‘X-Mode’ za pravce i ‘Z-Mode’ za krivine.

Zadnje krilo će imati tri aktivna segmenta, dok će donje krilce biti uklonjeno, a bočne ploče pojednostavljene.

Prednje krilo će biti 100 mm uže, a uklonit će se lukovi iznad točkova – uz obavezne dijelove karoserije.

Djelomično ravno dno i slabiji difuzor smanjit će tzv. “ground effect” koji je trenutno snažno izražen.

FIA će unaprijediti sigurnosne standarde uvođenjem nove dvoslojne strukture za prednje udare radi povećanja sigurnosti pri frontalnim sudarima.

Ukratko, 2026. godina donosi jednu od najznačajnijih transformacija u povijesti Formule 1. Ovo neće biti promjene samo na papiru – staza će postati arena za potpuno drugačije trke.

Pročitajte povezane članke
Load More In Motorsport

Provjerite

Stravična nesreća tokom utrke: Dva motociklista izgubila život, povrijeđeni brojni takmičari

Tragična nesreća dogodila se u toku Britanskog supersport šampionata na stazi u Cheshireu,…